ΜΟΤΟGP, JEREZ, PRACTICE: ΤΙΠΟΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΑΜΕ: Ο ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ, ΟΙ ΒΙΝΙΑΛΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΘ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ, Ο ΑΚΟΣΤΑ ΠΕΡΝΑΕΙ Q2, OΛA TΑ DUCATI (-1) ΔΕΚΑΔΑ, ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΠΕΦΤΟΥΝ!
Εγιναν λοιπον οι πρωτες δοκιμες στη Χερέθ, βγήκε το απογευμα και η δεκαδα του Q2, και περα απο τις 9 πτωσεις (μεγαλος ο αριθός, οχι όμως για οσους ξερουν τι πονηρη πιστα ειναι η Χερέθ, κι ας λενε ολοι τα καλυτερα λογια, Ισπανιας γαρ), δεν εγινε και κατι σημαντικο, που δεν το ξεραμε, ή δεν το περιμεναμε.
Για παραδειγμα, ολη αυτη η φασαρία με την υπερπροβολη του (ταχύτατου και ταλαντουχου) Ακοστα, και οι δηλώσεις για “τα μαθηματα που θα παρει ακολουθωντας τον δασκαλο Πεντροθα”, είναι πασέ και βαρετες, να μην πουμε οτι είναι και για γέλια. Γιατί είναι ποτέ δυνατον ο εκρηκτικος πιτσιρικάς που κοντεύει να στείλει τον Μπίντερ στην ψυχαναλυση και τον Μιλλερ στη σύνταξη, να «ακλουθησει» τον σημερινό δοκιμαστη (με την μεγάλη αλλά περασμένη καρριερα), που εχει τα διπλα του χρονια ακριβώς (19 με 38), που είναι εκτος αγωνων εδω και μια πενταετία, και συμμετεχει σαν wild card στην Ισπανία επειδη προκειται για μια πιστα που γνωριζει καλυτερα απο την διαδρομη κρεββατοκάμαρα-τουαλετα του σπιτιου του; Κι ομως, οι δημοσιες σχεσεις έτσι τους ειπαν να κανουν, οπότε στις δοκιμές ο μεν Πεντρόθα έπεσε απο την προσπαθεια και έμεινε με τον 14ο χρόνο, ενω ο Ακοστα περασε εύκολα στο Q2 με έκτο χρονο, +0,7’’ απο τον “δασκαλο”. Ας αφήσουμε δε οτι ακολουθωντας τον για τις φωτογραφίες που ζήταγαν οι δημοσιες σχεσεις, πηγε να πεσει πάνω του δυό τρεις φορες, επειδη ήταν πολυ πιο γρήγορος. Ετσι είναι, φιλοι της ΚΤΜ. Δεν μπορει να έχετε τον νεο για φαβορι νικης και να τον βάζετε να ακολουθησει τον σχεδον σαραντάχρονο δοκιμαστή σας. Και οσοι πουν οτι οι Αυστριακοι πετυχαν τον σκοπο τους γιατι ολοι γι’ αυτο το θεμα μιλουσαν τις προηγουμενες μερες, εμεις εχουμε να απαντήσουμε οτι στους αγώνες μετρανε μονο τα αποτελεσματα. Αν δεν καταφερεις να παραδωσεις αυτα που υποσχεσαι, τοτε μιλαμε για φουσκα. Αφηστε το παιδί να βρει το δρομο του, και μην τον πιέζετε, γιατι οπως σοφα ειπε ο Λορένθο σε δηλωσεις του, «το μονο που μπορεί να ανακοψει την άνοδο του Ακοστα ειναι ενα σοβαρο συμβαν». Ευτυχώς που μεχρι στιγμης ο μικρός αποδεικνύεται πιο ώριμος και σοβαρος απο τα αφεντικα του, που βιαζονται να τον ξεζουμισουν για να εκμεταλλευτούν την διαφήμιση απο τον τεταρτο αγωνα.
Αφου στις πρωτες δοκιμες ολοι έψαχναν ρυθμίσεις, με ταχυτερους στην κορυφη των (ακομα αργων) χρονων τους αδελφους Μαρκ και Άλεξ Μαρκέθ, ήρθε το απογευμα η ώρα του «practice», της πιο σοβαρης δοκιμης του διημέρου αφου καθοριζει την πρωτη δεκαδα της εκκινησης. Εκεί, ελαμψε ο Μπανιάϊα, για τον οποίο λεγονται τοσα πολλά, τα περισσότερα αδίκως: Οποιος Ιταλός στην Ισπανία μπορεί να πάρει pole position με νεο ρεκορ το 2023, και ένα χρονο μετα να βελτιωσει αυτον τον χρονο με νεο all time record απο την Παρασκευή κιόλας, είναι ένας πολυ γρηγορος αναβατης που διακρινεται με την αξια του.
Δευτερο χρονο, παρα το οτι είχε και μια (μαλλον ασήμαντη) πτώση, έφερε ο Μαβερικ Βινιάλες, που δειχνει να βρισκεται (ακομα) σε μεγαλη φορμα, ενω η Aprilia φαίνεται («απ’ έξω» τουλαχιστον) να είναι απιστευτα σταθερη. Απο εκεί, μεχρι να την ανακηρύξουν σαν την «καλυτερη μοτοσυκλετα του παγκοσμίου» οι…κλικαδόροι δημοσιογραφοι, υπαρχει μεγαλη αποσταση, παντως νικες και χρονους δεν κανει κανείς αν δεν εχει κορυφαια μοτοσυκλετα.
Τρίτο χρονο έφερε ο Μαρκ Μαρκέθ, στο τελευταίο λεπτο της περιοδου, αλλά παντως ήταν άνετα και με ασφάλεια εντος δεκαδας α[π την αρχ΄΄η μεχρι το τέλος. Σε δηλωσεις του μετα τις δοκιμες, είπε οτι η περιοδος προσαρμογής με την Ducati ολοκληρώθηκε, και οτι οι χρονοι του σε ρυθμο αγώνα ειναι όμοιοι με των πρωτων. Εθεσε σαν στοχο για το Q2 την εξάδα, αλλά αυτά ειναι πονηρα πραγματα γιατι σημαινουν οτι θα επιτεθεί απο τα πρωτα μετρα και στους δύο αγώνες.
Ο,τι κι αν κανει παντως (και θα κάνει, γιατί δεν ξεχναμε οτι ειναι το πρωτο GP23 και το δευτερο Ducati στη Γενικη των χρονων μπροστά απο αλλα τρια GP24), μία ειναι η ευχή: Να ΜΗΝ πεσει. Δεν υπαρχει μεγαλυτερο και χειροτερο πληγμα στην αυτοπεποιθηση ενος αναβατη (αλλά και στην εικονα του, για τους οπαδους του) απο τις συνεχείς πτωσεις μεσα στον αγωνα.
Για τον Μαρκ Μαρκέθ, η κινηση της μεταγραφής στην Ducati, εστω και με περσινη μοτοσυκλετα (και βλέποντας την παρατεινόμενη μιζέρια των Hοnda), ήταν αυτο που χρειαζοταν στην προσπαθεια επιστροφης στην κορυφη. Πολλες συζητήσεις γινονται ήδη για τα νεα συμβολαια, ενω για γέλια ειναι διαφορες φημες που θελουν μία την Pramac και μία την Gresini να υπογραφουν με την Yamaha για το 2025-2026! Βεβαια, το χρήμα ανοιγει ολες τις πορτες, αλλά απο την άλλη ειναι δυσκολο για μια δορυφορικη να θυσιασει τις καλες θεσεις και να γινει κομπαρσος- δοκιμαστης-βελτιωτης του εργοστασίου. Θα δουμε, τους επομενους μηνες. Το μονο σίγουρο, ειναι οτι ο Μαρκ Μαρκέθ δεν προκειται να υπογράψει με Ιαπωνικο εργοστάσιο. Δεν έχει αρκετό χρονο μπροστα του, ο,τι ειναι να κανει θα το κανει τωρα, και γι’ αυτο χρειάζεται μια απο τις τρείς μοτοσυκλετες κορυφής, την Ducati, την Aprilia ή την ΚΤΜ.
Βλέποντας τους χρονους του Practice, καταλαβαίνουμε οτι θα δουμε ενα δυνατό Q1, κυρίως «ενδο-Αυστριακο», μεταξυ Πεντρόθα, Μπιντερ και Μίλλερ. Είναι υποθεση για μελετη το πως ενας νεοφερμενος εχει στείλει τους παλιοτερους και πιο έμπειρους «ομόσταυλους» στο Αστεροσκοπείο να τον βλέπουν με τα δυνατα τηλεσκοπια που διαθετει το ίδρυμα. Οσο για τα Ducati, τα επτά, μαζι με τις δυο Aprilia των Βινιάλες και Εσπαργκαρό αλλά και το Gas Gas του Ακόστα (δηλαδη το ΚΤΜ RC16, κουραστικο το rebranding, και τωρα άρχισε να κυκλοφορεί και υποθεση για MV Agusta-ΚΤΜ, έεεεε, ας μετονομασουν τα Gas Gas σαν MV Agusta, έτσι κι αλλιως τα κοκκινα μηχανακια ούτε είχαν, ούτε έχουν, ούτε και προκειται να εχουν σχεση με τη άσφαλτο και τα Superbike!), περασαν στη δεκαδα, και εκτός έμεινε μονο ο Μορμπιντέλλι, που δυστυχώς δεν μπορεί (ακόμα;) να εκμεταλλευθεί την υπεροχη της GP24. Kαι αυτος λοιπον στο Q1, ενω άγνωστο το τι θα καταφερουν οι Φερναντεθ και Ολιβέϊρα, που έριξαν και οι δυο τις Aprilia Trackhouse. Στη Yamaha ο Ρινς είχε 15ο χρονο, πεντε θεσεις πιο μπροστα απο τον Κουαρταράρο, ενω τα Honda σκορπισαν προς το τέλος. Καμμια εξελιξη προς το παρον για τους Ιαπωνες, που θα έχουν καποια καινουργια πραγματα στις δοκιμες που θα ακολουθησουν τον αγώνα, την Δευτερα και την Τρίτη.
Τιποτα που δεν ξεραμε λοιπον, ως προς τα αποτελεσματα της Παρασκευης. Δεν ήταν έκπληξη το οτι ο Πεντροθα δεν πηγε οπως «διαφημιζοταν», πολυ απλά γατι το επιπεδο εχει ανεβει τρομερά μεσα σε ένα χρονο. Δεν ήταν έκπληξη η αποδοση των Ducati, ουτε του Βινιαλες, ούτε του Μαρκεθ, ούτε φυσικα και του Ακοστα (δηλαδη, κανείς σοβαρος δεν περιμενε να κανει πρωτο χρονο ο rookie από την Παρασκευή, δεν κοιμουνται εντελως οι άλλοι). Ακριβως αυτα, προϊδεάζουν για πολυ δυνατους αγωνες. Διαφαίνεται μια «ισορροπία δυνάμεων», κατι ιδιαίτερα επικινδυνο στη Χερέθ στις περιπτωσεις που πολλοι αναβατες βρισκονται κοντα για πολλους γύρους, γιατί είναι μια πιστα παλιας σχολής οπου «φεύγεις» χωρις να το καταλάβεις, μηδενικος ο χρονος αντιδρασης στις στροφες και στα σημεία διαφυγής (δεν σχεδιαστηκε για τις επιδοσεις των MotoGP, οριακα παιρνει έγκριση ακομα, λογω Ισπανικου GP).
Λιγες ωρες μενουν για το Sprint. Να δουμε, θα αντεξουμε να το παρακολουθησουμε ή «θα το δουμε δι’ ακοής», απο την αγωνία! Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (XΡONOI PRACTICE)
1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’36.025 22 23 293.4
2 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 1’36.125 20 24 0.100 0.100 292.6
3 93 Marc MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’36.168 25 26 0.143 0.043 291.8
4 72 Marco BEZZECCHI ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Te DUCATI 1’36.364 19 20 0.339 0.196 296.7
5 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 1’36.435 20 25 0.410 0.071 291.8
6 31 Pedro ACOSTA SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 1’36.439 23 24 0.414 0.004 295.8
7 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 1’36.446 19 20 0.421 0.007 291.8
8 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’36.480 20 26 0.455 0.034 295.0
9 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Te DUCATI 1’36.536 20 21 0.511 0.056 291.8
10 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’36.539 19 24 0.514 0.003 291.1
11 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’36.644 19 22 0.619 0.105 295.8
12 21 Franco MORBIDELLI ITA Prima Pramac Racing DUCATI 1’36.711 17 22 0.686 0.067 293.4
13 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’36.900 22 22 0.875 0.189 295.0
14 26 Daniel PEDROSA SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’36.944 23 23 0.919 0.044 300.0
15 42 Alex RINS SPA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’36.959 18 23 0.934 0.015 295.0
16 30 Takaaki NAKAGAMI JPN IDEMITSU Honda LCR HONDA 1’36.969 24 24 0.944 0.010 291.1
17 25 Raul FERNANDEZ SPA Trackhouse Racing APRILIA 1’37.111 16 21 1.086 0.142 291.8
18 5 Johann ZARCO FRA CASTROL Honda LCR HONDA 1’37.277 22 23 1.252 0.166 294.2
19 88 Miguel OLIVEIRA POR Trackhouse Racing APRILIA 1’37.342 23 24 1.317 0.065 291.8
20 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’37.382 17 22 1.357 0.040 295.0
21 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 1’37.476 25 26 1.451 0.094 293.4
22 37 Augusto FERNANDEZ SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 1’37.611 18 23 1.586 0.135 292.6
23 6 Stefan BRADL GER HRC Test Team HONDA 1’37.709 23 24 1.684 0.098 295.8
24 10 Luca MARINI ITA Repsol Honda Team HONDA 1’37.838 24 24 1.813 0.129 290.3
25 32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing APRILIA 1’37.902 20 22 1.877 0.064 291.8