Στον απόηχο της δημοσίευσης των νεων τεχνικών κανονισμων που θα ισχυσουν απο το 2027 μεχρι το 2032 (και θα αλλαξουν την εικονα του MotoGP, παρ’ ΄οτι αρκετοι απο τους σημερινους αναβατες θα εχουν αντικατασταθει απο νεώτερους), η ομορφη πιστα του Le Mans επιφυλαξε μερικες εκπλήξεις, αν και δεν άλλαξε σημαντικα την εικονα που ξερουμε: ΟΙ φορμαρισμενοι οδηγοι γαζωνουν και κανουν νεα ρεκορ, όσοι ψάχνονται πεφτουν και πηγαίνουν «με την όπισθεν», ο rookie Ακοστα ξεπερασε το σοκ της πτωσης στις δοκιμες του προηγουμενου αγωνα και επανηθε στο «αφοβο» στυλ του no fear που του εδωσε τον τριτο καλυτερο χρονο (και έκανε τον Μπιντερ να πεσει τρείς φορες προσπαθωντας να ακολουθησει, γιατί του ειναι δυσκολο να δεχτεί οτι ήδη εχει βρεθεί στη θεση του Νο2 στην ΚΤΜ), και οι δηλώσεις δινουν και παιρνουν αφου βρισκομαστε σε μια ευαισθητη φαση ως προς το παζαρι των μεταγραφων και των συμβολαιων του 2025.
Η Παρασκευη «ανηκε» δικαίως στον Χορχε Μαρτίν, που έκανε νεο ρεκορ πιστας και ΄φανηκε κυριολεκτικα άπιαστος. Στον αντιποδα, ο Μαρκ Μαρκεθ έπεσε, έκανε και μερικα λαθη και βρεθηκε με τον 13ο χρονο στην διαδικασία του Q1, μαζι με τον αδελφό του αλλά και τους Μπιντερ και Μπαστιανινι. Ο Κουαρταράρομε την ενθαρρυνση των Γαλλων θεατων ηταν 10ος και περασε στο Q2, κατι που δεν εχει την παραμικρή σημασία, οπως δεν εχει και ο χρονος του Μαρτιν (περαν φυσικα του οτι επιβεβαιωνει την άριστη κατασταση και μεγάλη φορμα που βρισκεται), μια και στο Sprint και στον αγωνα μπορεί να δουμε εντελω;ς διαφορετικα πραγματα.
Το MotoGP έχει φτασει να παιζεται στα δέκατα, το εχουμε πει επανειλημμενως, αλλά οι μοτοσυκλετες είναι τοσο εξελιγμενες και πολυπλοκες, ώστε με μια ελαχιστα «λαθος» ρυθμιση, οι απωλειες σε χρονο και σε ρυθμο είναι πολλαπλασιες. Ειπε ο Μαρκ Μαρκέθ οτι «θα μελετησει τα data των πεντε Ducati που βρεθηκαν στη πρωτη δεκαδα των χρονων». Ναι, αλλά αν δει πολλες διαφορες σε ρυθμίσεις, και διαφορετικες στον καθενα απο τους πέντε, τι θα αλλαξει ο ίδιος; Ιδου η παγιδα των ρυθμισεων που δοκιμαζονται για πρωτη φορα και την τελευταια στιγμη. Μπορεί να λειτουργήσουν, μπορεί και οχι, και αυτο αλλαζει την εικονα απο δοκιμη σε δοκιμη και απο Σαββατο σε Κυριακη.
Κατα την άποψή μας, η πρωτη δεκαδα δεν δειχνει τις πραγματικες δυνατοτητες των αναβατων, εκτος των τριών πρωτων, του Μαρτίν και του Μπανιάϊα που συνεχισαν το 2024 οπως τελειωσαν το 2023, και του Ακόστα (που ναι μεν πετάει, αλλά δεν ξερει ακομα πως ακριβως το κανει, πηγαινει με ταχυτητα και ταλεντο, οχι ακομα με γνωση και ειδικη μελετημενη τεχνική, ευαισθητη περιοδος αυτη)!
Ετσι, με τους Μαρκ Μαρκέθ και Μπαστιανινι πιθανοτερους να περασουν στο Q2 (αναλογα με τα ρισκα που θα παρει ο Ισπανος ο οποίος προσπαθει να ξορκισει τις πτωσεις, που σε αυτη τη φάση δεν «βοηθουν» οπως οταν έψαχνε τα ορια με την Honda, γιατί έχει το καλο μηχανακι και εξαρτάται πλεον απο τον ίδιο), το Sprint μαλλον θα παει στον Μαρτίν, με το βαθρο και την πενταδα ανοιχτο σε ολους. Οσο για τον αγωνα, αυτη ειναι μια εντελως διαφορετικη ιστορία και καμμια προβλεψη δεν μπορεί να γινει. Δ.Π.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 1’30.388 23 24 316.5
2 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’30.533 25 27 0.145 0.145 318.5
3 31 Pedro ACOSTA SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 1’30.575 25 26 0.187 0.042 318.5
4 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 1’30.657 24 25 0.269 0.082 311.6
5 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Te DUCATI 1’30.683 18 23 0.295 0.026 314.5
6 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’30.699 23 24 0.311 0.016 316.5
7 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 1’30.714 18 22 0.326 0.015 313.5
8 21 Franco MORBIDELLI ITA Prima Pramac Racing DUCATI 1’30.763 25 26 0.375 0.049 313.5
9 72 Marco BEZZECCHI ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Te DUCATI 1’30.785 21 24 0.397 0.022 315.5
10 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’30.788 24 26 0.400 0.003 315.5
11 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’30.798 21 24 0.410 0.010 313.5
12 25 Raul FERNANDEZ SPA Trackhouse Racing APRILIA 1’30.839 24 26 0.451 0.041 316.5
13 93 Marc MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’31.067 19 21 0.679 0.228 311.6
14 42 Alex RINS SPA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’31.206 25 28 0.818 0.139 314.5
15 88 Miguel OLIVEIRA POR Trackhouse Racing APRILIA 1’31.219 23 25 0.831 0.013 317.5
16 37 Augusto FERNANDEZ SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 1’31.243 21 23 0.855 0.024 315.5
17 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’31.364 13 19 0.976 0.121 316.5
18 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 1’31.521 25 26 1.133 0.157 316.5
19 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’31.530 23 28 1.142 0.009 313.5
20 5 Johann ZARCO FRA CASTROL Honda LCR HONDA 1’31.574 20 25 1.186 0.044 314.5
21 10 Luca MARINI ITA Repsol Honda Team HONDA 1’31.860 22 23 1.472 0.286 311.6
22 30 Takaaki NAKAGAMI JPN IDEMITSU Honda LCR HONDA 1’32.131 21 27 1.743 0.271 312.6