EDITORIAL: ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2014 (ΟΚΤΑΜΗΝΟ): ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΒΓΗΚΑΝ ΕΘΝΙΚΗ, ΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ ΑΚΟΜΑ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ! (ΜΟΝΟ ΟΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΤΕΣ ΘΑ ΣΗΚΩΣΟΥΝ ΞΑΝΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ!)
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων και μοτοσυκλεττών, είναι σαν το οξυγόνο που επιτρέπει στα έμβια όντα να συνεχίσουν να αναπνέουν. Η μάλλον ατυχής μεταφορά όμως, δεν λαμβάνει υπ’ όψιν της ότι οι μοτοσυκλεττιστές μπορούν να επιβιώνουν ακόμα και σε περιόδους που η αγορά είναι στα κάτω της, και μάλιστα ακριβώς τότε είναι που ο μοτοσυκλεττισμός αναπτύσσεται και οι κάθε είδους δραστηριότητες αυξάνουν, γιατί δεν υπάρχει η εκτόνωση της αγοράς καινούργιου «όπλου», και όλοι πρέπει να στραφούμε στα αγαπημένα δίκυκλα που έχουμε, δίνοντας και παίρνοντας ό,τι περισσότερο μπορούμε (και μπορούν). Φυσικά, οι υψηλές πωλήσεις θα δώσουν υγεία, ποικιλία και (όχι πάντα) καλύτερες τιμές στην αγορά, αλλά ο Μοτοσυκλεττιστής που μόνιμα θέλει και ονειρεύεται μία ακόμα καινούργια μοτοσυκλέττα, διατηρεί δυνατή τη φλόγα ακόμα και σε χαλεπούς καιρούς. Στο πρώτο οκτάμηνο του 2014, από Ιανυάριο μέχρι Αύγουστο, οι πωλήσεις καινούργιων ΚΑΙ μεταχειρισμένων Ι.Χ. αυτοκινήτων εισαγωγής αυξήθηκαν κατά 27,5% έναντι του 2013: Πουλήθηκαν (ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά) 68.888 Ι.Χ., έναντι 54.010 του 2013. Και όσοι έλεγαν ότι η Ελληνική αγορά δεν θα περάσει τις 60.000 τον χρόνο, προφανώς έπεσαν έξω αφού στο οκτάμηνο πλησίασαν τις 70.000. Μια μικρή αύξηση της τάξεως του 7% έχουν «οι μοτοσυκλέττες» (δηλαδή τα δίκυκλα άνω των 50 c.c.) από Ιανουάριο μέχρι Αύγουστο: Έφυγαν 24.821 δίκυκλα (όλα καινούργια, ενώ στα αυτοκίνητα μετράνε και τα μεταχειρισμένα εισαγωγής), έναντι 23.165 μονάδων του αντίστοιχου οκταμήνου του 2013. Μία από τα ίδια δηλαδή. Και από κατηγορίες και κυβισμούς, τι θα περιμένατε άραγε, εκτός από (κυρίως) παπιά και scooters; Είναι λογικό το να αυξάνονται οι πωλήσεις των αυτοκινήτων κατά 27% και των δικύκλων μόνο κατά 7%; Όχι βέβαια! Έχει όμως κι αυτό την λογική του εξήγηση. Ιδού: Όμως… Όμως, ένα scooter και ένα παπί, όσο καλά κι αν είναι, δεν παύουν να εξυπηρετούν ανάγκες μετακίνησης, είναι «εργαλεία δουλειάς», είναι commuters, που τα χρησιμοποιούμε περισσότερο για να κυκλοφορούμε παρά για να ψυχαγωγούμαστε. Τα αλλάζουμε δε (με καινούργια) σε δύο περιπτώσεις: Αν χρειαστούμε κάτι μεγαλύτερο/ταχύτερο, και αν μαζέψουν τόσα χιλιόμετρα στο οδόμετρο που θα αυξηθούν δυσανάλογα τα έξοδα συντήρησης. Δηλαδή, ΔΕΝ τα αλλάζουμε «για το νέο μοντέλο» όπως συμβαίνει στις μοτοσυκλέττες. Έτσι, για να μεγαλώσει συνολικά η αγορά των commuters, πρέπει να έχουμε συνεχώς νεοεισερχόμενους, «πρώτους»αγοραστές. Όταν αυτή η δεξαμενή εξαντληθεί ή παρουσιάσει κόπωση, τότε καθηλώνονται και οι πωλήσεις. Η «ζωντανή» αγορά των commutersλοιπόν, έπαθε ακριβώς αυτό φέτος (οκτάμηνο 2014) και ανέβηκε μόνο 7%, τη στιγμή που η αγορά του (ακριβότερου σε όλα τα επίπεδα αλλά με ευρύτερο πελατολόγιο) αυτοκινήτου «εκτοξεύθηκε» με αύξηση 27%. Αυτό που θα δώσει ώθηση στις πωλήσεις δικύκλων, και θα επιταχύνει την επάνοδο της αγοράς σε «νορμάλ» πλαίσια, είναι οι Μοτοσυκλέττες. Που, σαν ακριβότερες, έμειναν πίσω, στις βιτρίνες, αντικείμενα πόθου των –πάντα πρόθυμων στο πνεύμα– μοτοσυκλεττιστών. Πολιτική τιμών, επαναφορά της τραπεζικής πίστης, και βέβαια «βοήθεια» από τους κατασκευαστές με νέα μοντέλα για τα οποία αξίζει να κάνεις θυσίες, είναι οι παράγοντες που θα αυξήσουν τις πωλήσεις μοτοσυκλεττών και θα ανεβάσουν συνολικά τα νούμερα και τα ποσοστά των δικύκλων. Ρίχνοντας βέβαια μια ματιά στα «μελλούμενα», στα –ήδη γνωστά ή και ακόμη «μυστικά»– μοντέλα 2015 που αναμένονται στα Σαλόνια Γερμανίας και Ιταλίας σε λίγες μέρες, λίγα είναι τα εντελώς νέα, και ακόμα ψάχνω τα συνταρακτικά. Κι αυτό γιατί ο πυρετός υπερ-παρουσίασης μοντέλων για όλες τις κατηγορίες (segments) της προηγούμενης δεκαετίας, έχει δημιουργήσει χώρο για νέους συνδυασμούς, βελτιώσεις, προσθήκες, αλλαγές. ΤΕΡΑΣΤΙΑ η προσφορά λοιπόν, από ΟΛΑ τα εργοστάσια, και μακάρι να επιστρέψουμε στην εποχή που η δυσκολία μας βρισκόταν στην επιλογή και όχι στο χρήμα! Τέλος. Είδατε τη φωτογραφία; Είναι διαφήμιση από το περιοδικό «Πίστες & Δρόμοι» Νο 3 του Ιανουαρίου 1974. Δεν θυμάμαι, ούτε ξέρω/ήξερα αν αυτές οι τιμές ήταν αναλογικά χαμηλές για την εποχή. Πόσος ήταν ο βασικός μισθός τότε; Πέντε, έξη χιλιάδες δραχμές; Ένα χρόνο δουλειάς για μία BMW. Σήμερα με τα 581 Ευρώ ΜΙΚΤΑ, πόσα χρόνια χρειάζονται για ένα αντίστοιχο μοντέλο; (Πολλά τα προβλήματα που πρέπει να λυθούν, αλλά είπαμε: Ο Μοτοσυκλεττιστής έχει μάθει να περιμένει και τίποτα δεν τον πειράζει, εκτός από το γλυστερό οδόστρωμα και τους απρόσεκτους οδηγούς αυτοκινήτων!). Δ.Π.
|